کتاب مدیریت بازاریابی نوشته فیلیپ کاتلر

کتاب مدیریت بازاریابی نوشته فیلیپ کاتلر

فیلیپ کاتلر متولد سال ۱۹۳۱ است و در حال حاضر نهمین دهه‌ی زندگی خود را می‌گذراند. او اصالتاً اوکراینی است. اگر چه خانواده‌‌اش حدود ۱۴ سال قبل از تولدش به آمریکا مهاجرت کرده‌اند.

فیلیپ کاتلر را بی‌تردید می‌توان شناخته‌شده‌ترین نام در حوزه مدیریت بازاریابی دانست.


کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر نیز، از جمله مطرح‌ترین کتابهای مدیریت بازاریابی است که در ایران و بسیاری از دیگر کشورهای جهان، به عنوان منبع آموزشی درس بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 وی تاکنون پنجاه و هفت کتاب تالیف کرده است.
اگر چه بسیاری از ما او را با کتاب مدیریت بازاریابی (که با همکاری کلر، تالیف کرده است) می‌شناسیم.
از جمله کتابهای دیگر او می‌توان از بازاریابی مکان‌ها، بازاریابی اجتماعی، بازاریابی برای صنعت گردشگری، بازاریابی ملت‌ها، جذب سرمایه گذاری، بازاریابی از A تا Z، به دست آوردن بازارهای جهانی و ده خطای نابخشودنی بازاریابی نام برد.
او ضمن دریافت جوایز متعدد آکادمیک، در زمینه مشاوره مدیریت هم تجربه فراوانی دارد.
در میان شرکت‌هایی که از فیلیپ کاتلر مشاوره گرفته‌اند می‌توان به IBM، جنرال الکتریک، Honeywell، مرک (Merck) و بانک آمریکا اشاره کرد.